Left B.R.A.I.N.
Drs. Tim den Heijer
Creative strategy & copy
Drs. Tim den Heijer
Creative strategy & copy
Even voorstellen ...
Breinfeitje: als je ons kent, geloof je ons sneller
B.R.A.I.N. Creatives oprichters Deborah en Tim werden een creatief team bij Ogilvy en maakten daar prijswinnende concepten én (onder Rory Sutherland) kennis met gedragseconomie. Gingen vervolgens naar De Combinatie van Factoren, waar ze de creatieve directie vormden. Daarna richtten ze B.R.A.I.N. Creatives op. Dat kwam direct in de FONK50, de lijst met de 50 'beste, spraakmakendste, meest zichtbare reclamebureaus'. Opdrachtgevers gaven daarbij gemiddeld een 9,25 voor creativiteit en functioneren als sparringpartner.
Tim over Deborah*
"Merkdenker met liefde voor heldere visuele ideeën. Altijd op zoek naar distinctiveness. Brengt marketingproblemen Cruyffiaans terug tot de kern. En lost ze vervolgens op. Verslaafd aan TED talks. Allergisch voor aan verloopvlakjes en visuele clichés."
Deborah over Tim*
"Schrijft veel, leest nog veel meer. Verslindt boeken over wetenschap en biografieën van creatieve geesten. Werd na zijn studie bijna leraar Nederlands en dat merk je, want hij deelt graag kennis. In onze workshops, in columns, podcasts en in zijn boek Het bromvliegeffect."
* bonusbreinfeitje: als een ander het zegt, neem je het serieuzer
Ervaring
Oranje Fonds, Slachtofferhulp Nederland, Nederlands Openlucht Museum, NVVE, CPNB, Gemeente Den Haag, VVD, Probiblio, Spar, IKEA, KWF, Chiquita, Heineken, M&M’s, Tele2, Red Bull, Heinz, Centerparcs, La Place, Friesche Vlag, Bruna, Amstel, IBM, Belastingdienst, American Express, Senseo, KPN, DubbelFrisss, Politie, Vifit, Albert Heijn, HEMA, Schiphol, Holland Casino, LOI, Veronica, Honig, NIGZ Donorvoorlichting, Coca-Cola en meer. Enkele voorbeelden van ons werk vind je in onze portfolio.
Nominaties & Awards
Jonge Honden, ADCN, ADC New York, Esprix, Eurobest, Epica, Cannes Promo Lions, Cannes Cyber Lions, New York Festivals, SAN Accent, Dagbladgoud, Mercur Beste Marketingactie.
En verder ...
Deborah & Tim waren samen zeven keer Esprix jurylid. Beiden zijn Certified Behavioral Designer (BDA) en volgden diverse opleidingen en trainingen in Behavioral Economics en Consumer Neuroscience. Tim is bestuurslid van de NIMA community Brein & Gedrag en auteur van de internationale bestseller Het bromvliegeffect.
Angelique van Roosmaelen - campagnemanager
Beter bekend als Angie, maar vooral als degene die zorgt dat campagnes lopen en planningen en begrotingen altijd perfect in orde zijn. Angie geeft bovendien leiding aan onze tactische tak B.R.A.I.N. Productions.
Beter bekend als Angie, maar vooral als degene die zorgt dat campagnes lopen en planningen en begrotingen altijd perfect in orde zijn. Angie geeft bovendien leiding aan onze tactische tak B.R.A.I.N. Productions.
Dr. Eva van den Broek - wetenschappelijk advies
Gedragseconoom verbonden aan de Universiteit Utrecht en oprichter van Behavioural Insights Nederland. Eva is met Tim co-auteur van het boek het bromvliegeffect (Spectrum) en we 'B.R.A.I.N.-picken' haar vaak over gedragsverandering. Eva sluit indien gewenst aan op zwaardere onderzoeks- en testtrajecten.
Communicatiewetenschapper Maura doet (kwalitatief) onderzoek, ontwikkelt creatieve concepten en behoort (samen met Angie) tot het deel van B.R.A.I.N. Creatives dat wél snapt hoe influencermarketing op TikTok werkt.