Left B.R.A.I.N.
Drs. Tim den Heijer
Creative strategy & copy
Drs. Tim den Heijer
Creative strategy & copy
Right B.R.A.I.N.
Deborah Bosboom
Creative / art director

We werden een creatief team bij Ogilvy One en maakten daar prijswinnende concepten én (onder Rory Sutherland) kennis met gedragseconomie. Hadden toen al ruime ervaring, van DM tot thema. Besloten ons samen te specialiseren in brand activation. Werden vervolgens creatief team en later creatieve directie bij De Combinatie van Factoren. Om vervolgens ons eigen bedrijf op te richten: B.R.A.I.N. Creatives. Dat kwam al in het tweede jaar in de FONK50, de lijst met de 50 'beste, spraakmakendste, meest zichtbare reclamebureaus'. Opdrachtgevers gaven ons daarbij gemiddeld een 9,25 voor creativiteit en functioneren als sparringpartner.
Tim over Deborah*
"De enige art director van mijn generatie die echt elke direct response-truc kent. Maar ook een merkdenker met een liefde voor heldere visuele ideeën. Kan marketingproblemen bijna Cruyffiaans tot de essentie terugbrengen. En vervolgens oplossen. Verslaafd aan TED talks. Hekel aan verloopjes en visuele clichés."
Deborah over Tim*
"Schrijft veel, maar leest nog veel meer. Verslindt boeken over gedragswetenschap en biografieën van creatieve geesten. Werd na zijn studie bijna leraar Nederlands en dat merk je, want hij deelt graag kennis. Op zijn blog, in columns voor MarketingTribune en Marketingfacts en in zijn boek Het bromvliegeffect."

Ervaring
Nederlands Openlucht Museum, NVVE, CPNB, Gemeente Den Haag, Probiblio, Spar, IKEA, KWF, Chiquita, Heineken, M&M’s, Tele2, Red Bull, Heinz, Centerparcs, La Place, Friesche Vlag, Bruna, Amstel, IBM, Belastingdienst, American Express, Senseo, KPN, DubbelFrisss, Politie, Vifit, Albert Heijn, HEMA, Schiphol, Holland Casino, LOI, Veronica, Honig, NIGZ Donorvoorlichting, Coca-Cola en meer.
Enkele voorbeelden van ons werk vind je in onze portfolio.
Enkele voorbeelden van ons werk vind je in onze portfolio.
Nominaties & Awards
Jonge Honden, ADCN, ADC New York, Esprix, Eurobest, Epica, Cannes Promo Lions, Cannes Cyber Lions, New York Festivals, SAN Accent, Dagbladgoud, Mercur Beste Marketingactie.
En verder ...
Deborah & Tim waren samen zeven keer Esprix jurylid. Beiden zijn Certified Behavioral Designer (BDA) en volgden diverse opleidingen en trainingen in Behavioral Economics en Consumer Neuroscience.

Dr. Eva van den Broek
Wetenschappelijk advies
Eva van den Broek studeerde Artificial Intelligence, promoveerde in experimentele economie en theoretische biologie en is verbonden aan de Universiteit Utrecht. Als oprichter van Behavioural Insights Nederland
heeft ze talloze experimenten gedaan met burgers, ondernemers en consumenten. Eva is met Tim co-auteur
van het boek het bromvliegeffect (Spectrum) en we mogen haar regelmatig 'B.R.A.I.N.-picken' over gedragsverandering.
heeft ze talloze experimenten gedaan met burgers, ondernemers en consumenten. Eva is met Tim co-auteur
van het boek het bromvliegeffect (Spectrum) en we mogen haar regelmatig 'B.R.A.I.N.-picken' over gedragsverandering.
* bonusbreinfeitje: als een ander het zegt, neem je het serieuzer
In het echt zijn we veel leuker. Persoonlijk kennismaken?
Spreek nu af voor een vrijblijvende B.R.A.I.N.storm van 59 minuten!
In het echt zijn we veel leuker. Persoonlijk kennismaken?
Spreek nu af voor een vrijblijvende B.R.A.I.N.storm van 59 minuten!