Left B.R.A.I.N.
Drs. Tim den Heijer
Creative strategy & copy

Right B.R.A.I.N.
Deborah Bosboom
Creative / art director
Even voorstellen ... 
Breinfeitje: als je ons kent, geloof je ons sneller
Oprichters Deborah en Tim maakten als creatief team bij Ogilvy prijswinnende concepten én (onder Rory Sutherland) kennis met gedragseconomie. Werden vervolgens Creatieve Directie bij De Combinatie van Factoren. En startten daarna B.R.A.I.N. Creatives. Dat kwam direct in de FONK50, de lijst met de 50 'beste, spraakmakendste, meest zichtbare reclamebureaus'. Opdrachtgevers gaven daarbij gemiddeld een 9,25 voor creativiteit en functioneren als sparringpartner.

Tim over Deborah*
"Merkdenker en problemenpuzzelaar met liefde voor heldere visuele ideeën. Altijd op zoek naar distinctiveness. Brengt marketingproblemen Cruyffiaans terug tot de kern. Lost ze vervolgens op. Verslaafd aan TED talks. Allergisch voor visuele clichés."

Deborah over Tim*
"Schrijft veel, leest meer. Werd na zijn studie bijna leraar Nederlands en dat merk je, want hij deelt graag kennis. In onze workshops, in columns, podcasts en in zijn bestsellers over Het bromvliegeffect."
* bonusbreinfeitje: als een ander het zegt, neem je het serieuzer
Ervaring
Pathé, Gemeente Haarlem, Oranje Fonds, Slachtofferhulp Nederland, Nederlands Openlucht Museum, NVVE, CPNB, Gemeente Den Haag, VVD, Probiblio, Spar, IKEA, KWF, Chiquita, Heineken, M&M’s, Tele2, Red Bull, Heinz, Centerparcs, La Place, Friesche Vlag, Bruna, Amstel, IBM, Belastingdienst, American Express, Senseo, KPN, DubbelFrisss, Politie, Vifit, Albert Heijn, HEMA, Schiphol, Holland Casino, LOI, Veronica, Honig, NIGZ Donorvoorlichting, Coca-Cola en meer. Enkele voorbeelden van ons werk vind je in onze portfolio.

Nominaties & Awards
Jonge Honden, ADCN, ADC New York, Esprix, Eurobest, Epica, Cannes Promo Lions, Cannes Cyber Lions, New York Festivals, SAN Accent, Dagbladgoud, Mercur Beste Marketingactie.
En verder ...
Deborah & Tim waren samen zeven keer Esprix jurylid. Beiden zijn Certified Behavioral Designer (BDA) en volgden opleidingen en trainingen in Behavioral Economics en Consumer Neuroscience. Tim is bestuurslid van de NIMA community Brein & Gedrag en auteur van de internationale bestseller Het bromvliegeffect

Angelique van Roosmaelen - campagnemanager
Beter bekend als Angie, maar vooral als degene die zorgt dat campagnes lopen, media kloppen en planningen en begrotingen altijd perfect in orde zijn. Angie geeft bovendien leiding aan onze tactische tak B.R.A.I.N. Productions

Dr. Eva van den Broek - wetenschappelijk advies
Gedragseconoom verbonden aan de Universiteit Utrecht en oprichter van Behavioural Insights Nederland. Eva is met Tim co-auteur van het bromvliegeffect (Spectrum) en we 'B.R.A.I.N.-picken' haar vaak over gedragsverandering. Eva sluit indien gewenst aan op zwaardere onderzoeks- en testtrajecten.​​​​​​​
Maura Nijland - junior B.R.A.I.N. Creative
Communicatiewetenschapper Maura doet (kwalitatief) onderzoek, ontwikkelt creatieve concepten en behoort (samen met Angie) tot het deel van B.R.A.I.N. Creatives dat wél snapt hoe influencermarketing op TikTok werkt.

Back to Top