Oranje Fonds - jij doet ertoe
Voor het Oranje Fonds ontwikkelden we een nieuwe campagne, die wijst op het belang van sociale initiatieven. En die tegelijk een positieve boodschap stuurt aan mensen in onze samenleving die soms wel wat extra steun kunnen gebruiken. Want voor al deze mensen geldt dezelfde boodschap: jij dóet ertoe. De campagne omvat meer dan honderd verschillende outdooruitingen, advertenties, online posts en IM’s die tegen allemaal verschillende mensen zeggen: jij doet ertoe. De tv-commercial vertelt het verhaal van één van hen.
Voor deze commercial verrasten we samen met street artist Michel Velt de alleenstaande moeder Camelia met een metershoog streetart portret. Het ontroerende, waargebeurde moment van de onthulling staat centraal in de film en in de langere video’s die online te zien zijn. Aan de film is niets geacteerd: de mensen, het kunstwerk en de verrassing zijn allemaal echt. Het kunstwerk werd gemaakt in streetartmuseum Straat, waar de film ook grotendeels geschoten is. Tobias Corba (Bandit) regisseerde de film.